I'm coming home again.

Lindsey,
She's the first thing i think about every day.
How is she? Does she miss me like I miss her? How do I get her back?
And then another day without her begins.

Det är så dagar och nätter slutar ibland.
Inte att jag tänker på Lindsey då, men tankarna är ungefär desamma. Hur är allt egentligen, och hur kommer det bli?
   Det är ändå faktiskt sex månader och sex dagar sen jag gick rakt upp till din lägenhet bara så där efter att ha träffat aleck ute på gatan. Där satt du, i snygga träningsbyxor, som jag har likadana ;) och med din fred perry tröja, bakfull som ett as men ändå, fruktansvärt gullig på något vis. Du satt där med din bandyklubba och vi bara pratade helt allmänt. Du hade varit på sjukan och vi han bara ses en halvtimme eller  något innan du skulle åka hem till dumma kopparberg, men stunden var betydelsefull. Sen gick vi ner, jag fick en kram innan du lastade in allt och hoppade in i bilen och åkte.
Jag kommer ihåg att jag typ två minuter senare fick ett sms: " Du får verkligen ursäkta hur det såg ut och hur jag såg ut, men hoppas verkligen du inte är skrämd för livet nu :P Puss sötnos "
   Nej, skrämd för livet blev jag nog inte. Istället kan man nog säga att denna otroligt charmiga lilla pojken på stolen där, han håller mig nog fäst vid den platsen så länge han själv finns där, för där är jag trygg och inte ens livrädd för att leva.

 Dagen har varit sisådär, en helt vanlig dag i stort sett. Vår engelska lärare är närmare 30 år, bor i älmhult, gillar att åka skidor, har inga barn och gillar att dega framför vänner samt kan nog vara en ragata. Vår svenska lärare är fullständigt galen och helt från vettet, men där kan man nog få sig några roliga stunder iaf. Annars känns lärarna ganska lika, typ 60+ sega och verkar tycka att deras liv har sprungit iväg fullständigt och beklagar sig mest och pratar om det ljuva 50 talet.

   Hade starka tankar idag på att byta till teknik, men sen kollade jag deras program och jag är väl inte sådär sugen på att lägga ner energi och tid på att utbilda mig till maskinoperatör. Så nu ska jag kika lite på resten av allt som finns. Såg faktiskt att det fanns natur ekonomi på växjö fria vilket inte hade suttit fint, men lite svårt att byta till det nu kanske? Äh vi får se, ska prata lite med erna tösen, hon var ju rätt på växjö när hon var på g i fredags iaf ;) så höstlovs flytt kanske? läser ju ändå samma ämnen nu i början.

I morgon är det fredag vilket känns fullständigt toppen. Bara film och sånt i skolan och sen blir det en välbehövlig helg, känns lite dumt att skriva så efter bara en vecka i skolan, menmen. Annars ser helgen alldeles för full ut. På fredag eftermiddag blir det kanske växjö med någon/några och förhoppningsvis ett hej från a. iaf. Sen blir det kära mormors födelsedag - grattis där. Sen kanske en natt i den säng där jag trivs bäst, ska bara höra med grabben ;) På lördag blir det barndop, sen troligen party med Parrolina och Elin, om det fortfarande är aktuellt?
   Sen söndag med barnkalas då kusin fyller år - grattis där med. Känns rätt trist med alla dessa formaliteter då man måste ha fina kläder och fint hår och hela faderullan, menmen man får väl igen någon gång.

Annars skulle nog mitt huvud som för dagen döljs med ett hederligt skatbo, behöva lite vila just nu. Från allt som rör sig och tycker eller tänker. En resa bara bort från allt kanske, resa så länge pengarna räcker bara bort bort bort. Träffa nya människor och bara ta det lite lugnt. Men ja, den resan är fortfarande bara en sak långt borta, som det mesta just nu. Men en solig augusti kväll, på en nästan klar nybyggd altan och förhoppninsvis rätt många dagar kvar i livet känns det rätt bra ändå.

Men en dag ska jag slå mig ned, med någon, någonstans, någongång och tänka tillbaka på allt  med ett leende på läpparna.
Det är allt jag kräver av mig själv.

ibland så känns det som om jag borde
ställa dig mot väggen och skrika;
inse att jag älskar dig,
älska mig tillbaka


ord ur en av sofie texter, Sooffsan @ bdb.

over & out
/i.




Kommentarer
Postat av: Åberg

Du skriver lååååångt :D



Jaha, och ni slutar på morgonen och jag får sitta kvar i skolan och slita hela eftermiddan :(

2008-08-21 @ 19:52:12
Postat av: Anonym

livet är orättvist hörrö ;)

2008-08-21 @ 19:55:37
Postat av: ida

oj, men ja, den var signerad mig ;)

2008-08-21 @ 19:58:11
Postat av: :)

haha , vi får se det där med växjö ;D

2008-08-22 @ 23:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0