Har du hittat hem?


Hallå igen,
Hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?
Det var längesen, jag borde ringt, men å ringa nu känns lite fånigt å kort.

Dagen har varit eller är allmänt deppig och det mesta känns ganska så allmänt trist, men på något sätt är det ändå skönt att ha en sån här dag då och då.
Jag var faktiskt hemma idag, 3:e dagen i skolan - yey. Allmänt sjuk men ändå inte typ, svullen och ont i hela kroppen men ingen feber just nu iaf, så det går väl an.

Sommaren är ju officielt över, vilket känns skit. Det värsta är nog inte att skolan börjar utan att sommaren är slut, sommar 08 är över. Men om man tänker tillbaka så har det nog varit den bästa sommaren som jag kommer ihåg, sjukt värd och minnesvärd.

Precis innan sommaren, de sista veckorna och dagarna då vi var klass 9 på gemö, var helt underbara. Klassresan till Göteborg med liseberg och en oförglömlig vaken natt och två bussresor och allt annat, var det bästa på våren. Det var väl då man insåg hur mycket man faktiskt skulle sakna oss. Sen kom alla aktiviteter, med avslutningsfoton, kanotpaddlingen, brännbollen, fotbollen mot lärarna och sånt som hör till att sluta nian. Hela tiden med tanken att det här var sista gången vi gjorde det här. Och sen kom den dagen, den 13 juni då det var slut på allt. Slut, tomt och borta. 

Magda, kommer du ihåg när vi var uppe i växjö och skulle köpa skor till skolavslutningen, en av gångerna. Den då vi träffade Manne och Adam, hur manne inte ville ha glass och sa " det kallas sommar 08" ? då hade vi faktiskt allt framför oss, även om det känns som igår.
 
Under själva sommaren har det blivit mycket arbete på kära posten, och ska jag vara ärlig kommer jag sakna att gå upp halv 5, möta alla andra trötta människor, jobba och sen sluta runt 11. Även plus på att de säger att jag fått snygg bak del av springandet i 108 trappor varje dag i 6 veckor. Rätt bra med pengar har det blivit också.

Annars blev det sälen en vecka, vilket inte ligger särskilt nära kopparberg. Men det är ju iaf samma del av Sverige :) Så det blev inget besök där utan bara vacker natur och lugnt och skönt i världens ände. Det har också blivit en helg i tylösand med Jonna och Ellinor, vilket inte var alls illa med 30 grader i luften, after beach och husvagn, samt in-coming och pojkar, och "anna". Det är väl vad jag varit i väg, men inte så dåligt det, för Älmhults trakterna har kännts rätt bra dem också.

Håkan Hellström konserten var tveklöst det bästa på hela sommaren. Med Kajsa i ljungby, och pizza och sånt innan. Stod bara med tårar i ögonen och rös åt denna fantastiska grabb. Helt suveränt, och som sagt sommarens bästa. Annars har det ju tyvärr inte blivit mycket kajsa på heeela sommaren då hon envisas med att tillbringa mer än hälften utomlands långt borta och sen jobba resten. Men glimtar då och då, och vi får väl ta igen det sen.
   Mycket Ida och Magda har det dock blivit, och inte fy skam det. Välje med Elin och Jonna, näset en del och lite annat. En hel del fest också, även om det kan bli bättringar där. Men hela sommaren har kännts som jag tycker sommarlov ska göra, allmänt skönt , 30 grader, inte mycket att göra, vänner och bara göra precis som man vill.

En annan höjdpunkt i mängden är väl emanuel petäjä. För många sms och telefon samtal och sen en kväll/natt tillslut med Ida blev det hos grabben. Han lever livet och ja, känns faktiskt som om man behöver folk som är helt från vettet ibland. elden-lars winnerbäck, det är dom dagarnas låt.

Annars har hela lovet varit en över 10 veckor och 3 dagar lång väntan på 'a. Men han är hemma i växjö nu iaf, så det är bara 4.5 och inte 39 mil nu längre, och det känns ju bra. Får se hur många dagar det blir tillslut, men det är nog slut ganska snart på räknandet och saknandet, hoppas jag.


Sommar 08 har alltså varit toppen, och allt jag gjort är inte nämt här tex. Karl Oskar dagarna, för mycket one tree hill etc. Men jag har väl bara flickor och pojkar i min närhet att tacka för det här. Det bästa på länge, som gärna hade fått fortsätta väldigt många veckor till.

Nästa sommar blir det peace & love med kajsa!

Förresten känns gymnasiet ganska botten, men det blir nog rätt bra tillslut.
Nästa ljuspunkt blir förhoppningsvis 10-12 oktober med sthlm, sverige-portugal med manne och adam ;)



peace.
/ i.


Kommentarer
Postat av: jomen

ja , du ska bli journalist ;)

2008-08-20 @ 21:50:57
Postat av: kajsa

jävlar. håkan är inget som glöms bort inom de första 100 åren iaf.

det var verkligen det bästa på sommarn.

men nästa sommar, är jag utomlands med dig :D

2008-08-20 @ 22:17:59
Postat av: ida

det är du ;) vad sägs om usa kanske?

2008-08-21 @ 17:15:01
Postat av: jonna.

sjukt bra skrivit, sis.

dagarna i tylö med incomeing blir sjukt svårslagna! :)

2008-08-21 @ 19:21:25
Postat av: Vaa ?

Är du kär i adam?! du ger fan i honom för han är min.. dra åt helvete.. //Anna-lotta

2008-08-21 @ 22:39:09
Postat av: Ellinor

Ida, min vän. Du är duktig.

kul att jag var med på ett litet hörn där, & tylö var jääävligt kul. lala-la killar.. ^^

förresten, det där med sthlm. jag tror jag ska med. eller något. din syster sa det iaf.

då får jag ju träffa din kära adam. koolt. :D

igen, sjukt bra skrivet, hela alltet.

vi ses! :)

2008-08-23 @ 10:10:21
URL: http://expose.devote.se
Postat av: ida&ida linus&linus

Ida Helmersson, du skriver fanastiskt bra :)

Dagarna i Växjö var bäst! och ja, elden är den rätta

låten med en blanding av purple rain med ;p

ser fram emot nästa sommar med dig älskut :D



2008-08-23 @ 12:31:52
Postat av: Magdaaaaaaaa

oh, yes i remember. Och hur förbannat löjliga vi blev efter det, du gick och bajade på lagerhouse (Y)

2008-08-23 @ 12:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0