Deutschland.

Tja.
Onsdag idag, fyfan vad skönt.
Förutom att jag har pluggat tyska hela kvällen, nej tvek på den. Kanske inte hela kvällen, men sen åtta i alla fall. Fast om man tillbringar en kväll vid mitt köksbord tillsammans med Per blir det mer kladdkaka och dator än plugg. Jag hjälpte iaf honom att skaffa bloggkoll så han kunde hålla koll på sin 'kompis' som tydligen bloggade väldigt bra om datorer. Förövrigt ska den prylgalne mannen köpa in ännu en dator till vårt hus, ja alla ska ha en egen och katten med, för det behöver han ju.
 Men när han konstaterade att det var onödigt att ha bara en blogg på bloggkoll så skulle han leta vänner. Haha säger jag bara, han hittade både blondinbella och kissie. Kan ju sammanfatta att han inte tyckte de var särskilt mycket för världen, och inlägg i stil med "vilka skor ska jag ha den 19 december?" lika gärna kunde vara oskrivna. Herregud, han tänker ibland och då gör jag det med och inser hur fjantig världen är egentligen, men ingen orkar fixa något.

Jag kan iaf glosorna nu så marie lär bli glad och konstatera att jag kan tyska med, förutom matte och bild då. Fast bild kan jag ju inte, men hon tycker det.

Dan vår historia lärare är förresten en grym typ, så länge man skrattar åt honom istället för att störa sig på honom är han riktigt rolig ;) Som när han tar sats för tredje gången på en lektion för att säga hanna och det ändå blir hanne. Sen när hanna ska redovisa så trycker han fram hennes bild, ser sig om i klassrummet och säger: Nehe, var det ingen som skulle ha den här bilden, då tar vi nästa. Gissa vem som står framme vid tavlan, jo stackars hanna. Haha.
Han vet inte heller att ibrahim och mohammed är olika människor, men som han verkar tycka - vad spelar det för roll?
Nej, inte vet jag. En av dom är trevlig och den andra mindre kanske? Nej, nu var jag dum.


Nu funderar jag på att gå och lägga mig, så man vänder det där dygnet.
Förresten så hade jag totalt missat att det var valvaka inatt, men alla verkar ju ha sett den och jag hade ju med velat se den, men heja 4 år till nästa. Nu tycker ni säkert, att vad var det för viktigt med det då? Äh, sånt förstår ni er på när ni blir intresserade/roade. Jag har iaf hört obamas tal, och det är inte ofta jag blir rörd av ett tal - men det här var fint! Så se det, jag råder er faktiskt, det är värt det.
http://www.youtube.com/watch?v=otA7tjinFX4

andra kul grejer har väl med hänt idag, men det är nog bara jag och rockstjärnan som tycker sånt är kul så jag väntar tills på lördag tills jag berättar det ;) ha det super.

pussss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0