Asien invaderar.

Inget är längre som förut. När jag och min syster var små åt vi ofta frusna grönsaker ur muggar. På den gamla goda tiden var det morötter, ärtor, majs, paprika, blomkål, sånna långa gröna och kanske broccoli. Allt i små goda bitar.
Nu när jag skulle ner och hämta dagens mugg fanns det inte ett spår av det här! Istället var det rotfrukter, spenat, asiatiska grönsaker och wok grönsaker. Inte nog med att jag får stark thaigryta, bulgur, couscous och liknande flera gånger i veckan här hemma. Nu köper de inte ens hem vanliga gamla hederliga grönsaker. Istället ska allt vara asien, sen när då egentligen?
I don't do Asian food! Jag äter det som räknas som svensk mat, då räknas också pizza och tacos och det. Men nej, kina och mongolisk och allt vad det heter. Aldrig i livet.

Det blev rotfrukterna, bättre än inget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0