idrottsfesten 2009


(2008, blev inte en enda bild i år)

är tillända
skippade middagen och gick på ett mediokert efterparty i aktivitetshuset
där det var just det som saknades, aktivitet
kan dra en jämförelse
i år blev jag bjuden på en jäger-cola, förra året blev jag bjuden på oräknerliga drinkar
förra året dansade jag skorna av mig i flera timmar, i år drog jag två danser
förra året dansade de som idag istället satt och pratade
säger rätt mycket

att jag knappt kunde gå förra året vid den här tiden och i år till och med kan blogga säger mer
njaae, det var en nitlott i år.
nästa år kör vi på en kär gammal lokal och mer diskodans
jag och elin ska på middagen då
folk undrade ändå lite varför vi skippat den i år
kan ändå inte säga att det var tråkigt eller att jag ångrar att jag drog dit, tycker att det hör till. sådant man gör.
för Virestad IF är ändå Virestad IF
spelarna och folket är de kära gamla godingarna från kvarnavallen
ibland glömmer man bort hur bra man kan ha det med gamla rävar som man inte träffat på flera dar,veckor, månader

med det sagt ska jag nu sova i min systers säng, min är full
inte av människor, om det bara vore så väl, utan av kläder
för imorgon, då mina damer och herrar händer något utöver det vanliga
jag tar upp min fotbollskarriär igen
i tro det eller ej, Älmhults IF
om det blir en träning eller flera det återstår att se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0