USCH

the fear is all over me
i femtio minuter cirkulerade en äldre man i mitt trapphus på mitt våningsplan - högst upp
först gick han runt runt innan han ringde på hos min 17-åriga granne
han öppnade, de samtalade kort, innan han låste dörren
sen kommer han till mig och ringer på!
första tanken: hur tar jag mig ut härifrån om han kommer in?
öppnar givetvis inte, släcker ner hela lägenheten och blir tyst som en mus
efter att han ringt på tre gånger ger han upp
men fortsätter att gå runt där ute
freaks me out

kan vara:
en våldtäktsman
en tjuv
en mördare
en elak gubbe
en arg gubbe
eller en man som är gammal, förvirrad och kommit fel


det sista ser jag som minst troligt

men mitt hjärta slog fort iallafall, hade jag inte låst dörren hade jag troligen hoppat från mitt ända fönster efter första ringningen

det har varit tyst i en timme nu, så han har nog gått och jag har vågat hämta lite mat
okända människor skrämmer nog mig mest i hela världen
fobi för människor
måste vara det värsta man kan ha, jag tror jag är drabbad
paranoia


Kommentarer
Postat av: Paula the passionate passionfruit

Du skulle ju ringt mig så hade jag kommit som en blixt and saved your ass!!!! Jag tror det var nån från sverigelotteriet som ville ge dig din vinst på 100 000 000 000 000 kr. Synd att du var för feg för att öppna dörren för livets alla möjligheter... fast det är klart, om det hade varit en våldtäktsman / mördare hade det inte varit så gösigt faktiskt. Ha en bra natt, ring mig om du håller på att dö igen någon gång under natten. Puss

2009-10-08 @ 21:37:12
URL: http://paulawiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0