then again I don't remember you

man väljer själv vad man vill minnas och hur man vill minnas det
gårdagen vill jag inte minnas
det blir aldrig lika roligt när man ska göra om något
hittade tillslut efter ett hårt lopp hem, hem till spisen där jag stekte falukorv till alla hungriga killar
fick en kniv i ansiktet för att jag inte ville ge en till en jag då tyckte var ett as
tror han fick en korvbit han också

eftersom jag lovat mig själv att aldrig mer sova i gemla gick jag sedan
och klockan var helt plötsligt över långt över tre
vandrade en mörk gata bort från det stora häftiga gula huset där det fanns gulliga killar, de som för kvällen var as (vill tro att it takes a lot för att någon ska va ett genuint as), där det fanns tjejer som hette amanda, hade stor mun och pratade som sin största idol; amandavardet, där det fanns nån som slog mig förra helgen och tänkte sätta en borrmaskin i halsen på mig igår
där det fanns pirater och en dansande Lisa
och där mina fyra fina, snygga och trevliga tjejer fanns

jag minns visst kvällen ändå, minns mer än vad jag tänker skriva här
en sak är iallafall säkert; jag ska ramla på andra gator än Gemlas ett tag nu
tills jag lär mig vad omdöme är


Kommentarer
Postat av: Conne

Men jag har väl inte gjort nått? :(

2010-03-29 @ 23:14:08
Postat av: iggy

haha, det fanns ju gulliga killar där skrev jag ju :)

2010-03-30 @ 21:46:46
URL: http://idahelmersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

eller du kanske ska räkna dig till piraterna

2010-03-30 @ 21:47:59
Postat av: Coonne

Woho! Man tackar :D Arrrh, som piraten sa (:

2010-04-03 @ 00:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0